Noleggio di attrezzature audio

Noleggio di attrezzature audio professionali per il mondo dei grandi eventi ed eventi aziendali di alto livello

  • Il Sennheiser EM 6000 è un ricevitore digitale a due canali e opera su una larghezza di banda di 244 MHz (470-714 MHz) coperta dalle tre versioni del trasmettitore (470-558 MHz, 550-638 MHz e 630-718 MHz). Per i sistemi multicanale, è possibile collegare in cascata fino a otto ricevitori senza la necessità di uno splitter d'antenna aggiuntivo, poiché è integrato nel ricevitore stesso; il sistema multicanale funziona quindi con un'unica coppia di antenne. La latenza di sistema è di 3 millisecondi. Ricezione superiore, audio affidabile L'affidabilità è sempre stata un segno distintivo dei sistemi wireless Sennheiser e il Digital 6000 mantiene questa promessa impiegando una vera diversità di bit, la correzione degli errori di trasmissione e un ulteriore sistema intelligente di mascheramento degli errori. La vera diversità di bit garantisce una qualità di ricezione nettamente superiore a quella disponibile con altri sistemi. Mentre la diversità o la vera diversità utilizzano rispettivamente il segnale RF di una singola antenna o il segnale audio di un singolo percorso di ricezione, la vera diversità di bit utilizza entrambi i circuiti di ricezione e combina le loro informazioni per creare il segnale di ricezione ottimale. I ricevitori Digital 6000 sono dotati di un indicatore della qualità del collegamento che consente di individuare i problemi prima che si verifichino perdite di segnale. Se, come accade in ambienti RF difficili, il segnale è stato momentaneamente degradato a tal punto che la correzione dell'errore di trasmissione non può essere riparata, si attiva la dissimulazione intelligente degli errori del Digital 6000. Utilizzando algoritmi di apprendimento intelligenti per sostituire il segnale deteriorato, il Digital 6000 trasmette ancora perfettamente dove altri sistemi digitali potrebbero fallire. Per la sicurezza dei dati, una caratteristica particolarmente importante per le conferenze e per l'uso aziendale, il Digital 6000 consente la crittografia AES 256. Il ricevitore EM 6000 è dotato di un display OLED bianco di facile visualizzazione che offre una rapida panoramica del segnale RF, della qualità del collegamento, del segnale audio, dello stato della batteria, della frequenza e della crittografia. Diverse schermate consentono di accedere facilmente a ulteriori informazioni senza dover cercare in complicati sottomenu. I messaggi di condizioni critiche di funzionamento e di errore vengono visualizzati direttamente sul display.
  • La selezione di microfoni DPA per la batteria è progettata specificamente per dare al fonico il controllo del suono. Partendo dal suono chiaro e reale dell'intero kit, il tecnico ha il miglior punto di partenza per modellare il suono desiderato per la situazione. Questi microfoni garantiscono una riproduzione sonora naturale e precisa dell'intero kit. La collocazione specifica dei microfoni impedisce la formazione di artefatti, di bleed e di altri effetti di shadowing. Il kit di microfoni per batteria DDK4000 contiene i seguenti microfoni e accessori: Microfoni 1 microfono cardioide 2012 2 microfoni cardioidi larghi 2015 (coppia stereo) 1 microfono per grancassa 4055 3 x 4099 Core Microfono per strumenti, Accessori Extreme SPL 3 x cavo MicroDot (CM2218B00) 3 x clip per microfono da batteria (DC4099) 3 x Adattatore per MicroDot a XLR a 3 pin (DAD6001)
  • Clip per il fissaggio del microfono per strumenti 4099 a strumenti dal corpo sottile e dalla forma insolita. Il design della clip microfonica include una fascia di fissaggio in velcro per adattarsi a strumenti di varie dimensioni e diametri come oboe, clarinetto, fagotto, flauto dolce e flauto traverso. Il cinturino di fissaggio si stringe per adattarsi alla circonferenza dello strumento, come un orologio da polso sul braccio.

  • I set di monitoraggio in-ear G4 rendono il vostro concerto un'esperienza straordinaria, non solo per il pubblico, ma anche per voi! Progettato per il suono professionale dal vivo: Robusto sistema di monitoraggio wireless all-in-one per applicazioni in-ear. Robusto ricevitore bodypack e affidabile monitoraggio in-ear IE 4 cuffie che offrono chiarezza lungo l'intero spettro di frequenze per l'uso quotidiano sul palco Trasmettitore stereo half-rack in un alloggiamento completamente in metallo con display OLED per un controllo completo Sincronizzazione wireless facile e flessibile tra trasmettitore e ricevitore tramite infrarossi Compatibile con il software di controllo Sennheiser WSM per un'assegnazione flessibile delle frequenze Fino a 16 canali compatibili Larghezza di banda fino a 42 MHz con 1680 frequenze selezionabili, completamente sintonizzabili in una gamma UHF stabile Portata di trasmissione: fino a 100 metri / 300 piedi Elevata potenza di uscita RF (fino a 50 mW) a seconda delle normative nazionali
  • Realizzato in fibra di carbonio, il RØDE Boompole Pro pesa solo 535 g (18 oz) e, da un compatto 810 mm (2' 8"), si estende fino a 3 m (10'). Progettato per l'uso con microfoni shotgun professionali come il RØDE NTG3 e il sistema di parabrezza Blimp, il Boompole Pro si aggiunge alla popolare gamma di aste RØDE che ora consiste in cinque modelli che variano per dimensioni, peso e materiale di costruzione. Ciascuna delle cinque sezioni del palo è completamente in fibra di carbonio, il che lo rende incredibilmente leggero pur mantenendo alti livelli di resistenza. Le sezioni sono facilmente estensibili con una sola mano grazie a un intuitivo meccanismo di bloccaggio a rotazione. RØDE offre clip per cavi per aste da boom come accessorio opzionale, ma il nuovo adattatore XLR wireless RØDELink consente agli utenti di registrare l'audio da un microfono shotgun all'estremità del Boompole Pro senza il fastidio e il possibile rumore di gestione dei cavi.
  • Il RØDE Blimp è un accessorio completo per il montaggio di parabrezza e ammortizzatori per i microfoni NTG1, NTG2, NTG3, NTG4 e NTG4+, nonché per qualsiasi microfono shotgun di terze parti fino a 325 mm (12 ¾") di lunghezza. Dotato del sistema di sospensione Rycote® Lyre, il Blimp offre il massimo in termini di sospensione e isolamento del microfono. Costruita in un unico pezzo di termoplastica resistente, la Lyre offre una sospensione acustica superiore alle soluzioni elastiche tradizionali e non si usura, non si incurva e non si spezza mai. Anche l'impugnatura del Blimp è stata completamente ridisegnata, riducendo il peso del prodotto in modo significativo e aumentando l'ergonomia per l'uso a mano. All'interno dell'impugnatura è alloggiato un cavo Mogami per impieghi intensivi che si sdoppia attraverso una scatola di giunzione in un cavo sottile altamente flessibile all'interno del Blimp, per ridurre al minimo il trasferimento delle vibrazioni al microfono. Grazie al design leggero dell'impugnatura e del sistema di sospensione, il nuovo design Blimp è più leggero del 25% (550 g senza microfono o DeadWombat). Il Blimp si fissa a qualsiasi asta standard tramite un attacco filettato da 3/8" alla base. Il supporto universale per Blimp è disponibile come opzione per rimuovere l'impugnatura quando il Blimp viene utilizzato principalmente su una boompole per ridurre il peso. Sono inclusi il parabrezza Dead Wombat, la spazzola per la cura e il cavo di coda/patch.
  • L'MKE 600 è il microfono ideale per videocamere/camcorder in grado di gestire anche le sfide cinematografiche più impegnative. Grazie alla sua elevata direttività, l'MKE 600 capta i suoni provenienti dalla direzione in cui è puntata la telecamera e attenua efficacemente i rumori provenienti dai lati e dalla parte posteriore. Il filtro "Low Cut" commutabile riduce inoltre al minimo il rumore del vento. Poiché alcune videocamere/camcorder non forniscono l'alimentazione phantom, l'MKE 600 può anche essere alimentato a batteria. Un interruttore di accensione/spegnimento della batteria impedisce che la batteria si scarichi prematuramente; viene visualizzato "Low Batt". • Direzionalità pronunciata • Massima reiezione del rumore laterale • Il filtro "Low Cut" commutabile riduce al minimo il rumore del vento • Alimentazione Phantom o a batteria • Interruttore della batteria con indicatore "Low Batt" • Robusto alloggiamento interamente in metallo • Ottima soppressione del rumore trasmesso dalla struttura • Fornito con parabrezza in schiuma e supporto per ammortizzatori
  • L'MV5 racchiude la chiarezza di quasi un secolo di esperienza audio in un microfono superportatile. Otterrete una qualità del suono al quadrato. Semplicità unica: Il plug-and-play è solo una parte della storia. Sebbene sia possibile configurarlo in pochi secondi, è anche facile selezionare le modalità voce, flat o strumento, in modo da essere pronti a partire quando l'ispirazione si fa sentire. Un audio che viaggia in tutto il mondo: Progettato per viaggiare con il computer o il telefono, l'MV5 può essere appoggiato da solo o collegato al supporto da tavolo incluso tramite un attacco standard da 3/4 di pollice (1,9 cm). Controllo semplice e intuitivo: L'applicazione audio ShurePlus MOTIV consente di registrare audio di qualità da studio e molto altro ancora. Ritagliare e condividere in più formati con pochi e rapidi tocchi.
  • L'EK 6042 è un vero ricevitore diversity a due canali. È progettato per essere inserito in tutti gli slot per ricevitori standard delle telecamere. È altamente compatibile con un'ampia gamma di microfoni wireless Sennheiser, analogici o digitali, e può collegarsi praticamente a tutti i sistemi wireless Sennheiser, compresi quelli della serie G3, 2000, 3000/5000 e 9000 digitali. Grazie al server web incorporato, la configurazione è facilmente gestibile con qualsiasi browser, comprese le importazioni e le esportazioni dell'intera configurazione. L'EK 6042 è compatibile con SuperSlot™ e funziona perfettamente con le apparecchiature esistenti. Lo stesso vale per ARRI, Panasonic e Sony. Gli accessori opzionali, come l'adattatore per il pannello posteriore e il pacco batterie, consentono di utilizzare l'EK 6042 anche da solo. La configurazione automatica consente di impostare qualsiasi microfono in meno di 5 secondi.
    • Ricevitore a 2 canali a diversità effettiva
    • Larghezza di banda di commutazione di 184 MHz
    • compatibile con HDX, HiDyn+ AND Digital 9000
    • Adattatori per fotocamere Sony® e Panasonic® (Unislot)
    • Compatibile con SuperSlot
    • Adattatore per pannello posteriore e batteria opzionale (sostituibile a caldo)
    • Configurazione automatica e impostazione della scena
  • L'unità di ricarica Sennheiser L 60 consente di ricaricare due pacchi batteria ricaricabili per trasmettitori BA 60 o BA 61 in una sola volta. Il processo di carica automatica garantisce che i pacchi batteria non possano essere sovraccaricati, eliminando l'effetto memoria. Il caricabatterie L 60 consente di caricare contemporaneamente due BA 60 o due BA 61 oppure un BA 60 e un BA 61. È possibile collegare a margherita fino a quattro unità L 60 a un singolo alimentatore NT 3-1 US (disponibile separatamente), per ricaricare contemporaneamente fino a otto pacchi batteria.
  • L'Expedition è un telefono portatile a 2 canali per emittenti digitali con audio HD Voice a 7 kHz. Viene utilizzato per la trasmissione di notizie e sport in diretta o per situazioni di talkback. HD Voice è disponibile sulle reti 4G LTE e 3G UMTS compatibili. Le chiamate a banda stretta sono disponibili anche sulle reti 2G GSM, 3G UMTS e 4G LTE. Un telefono cellulare 2G GSM, 3G UMTS e 4G LTE con funzioni specifiche per il broadcast. Il sistema HD Voice consente di effettuare chiamate mobili a 7kHz su reti mobili compatibili che utilizzano reti 3G UMTS o 4G LTE. Sono presenti controlli indipendenti e duplicati per entrambi gli ingressi. Il pulsante di accensione illuminato può essere configurato come bloccante, momentaneo o intelligente. È presente un piccolo controllo del guadagno per impostare il livello di ingresso. Sono presenti due prese per cuffie da 6,35 mm con regolazione del livello. L'alimentazione a batteria è disponibile con 6 batterie AA. È presente anche un ingresso esterno in corrente continua da 10 - 15 V. L'Expedition può essere impostato per rispondere automaticamente alle chiamate in arrivo. Un compressore di uscita impedisce l'invio di picchi audio alla rete HD Voice. HD Voice è molto sensibile ai picchi e il compressore di uscita migliora la qualità dell'audio ricevuto dall'estremità remota.
  • The compact Y12 line array loudspeaker is designed for use in vertical columns. The 2-way passive design features two 8” drivers in a dipole arrangement and a centrally mounted 1.4” compression driver with a wave transformer. Sophisticated horn geometry combined with the advanced bass-reflex port design delivers full bandwidth capabilities with an extended LF output. These high performance line array modules offer 120° horizontal directivity controlled down to 500 Hz. The mechanical and acoustical design enables vertical arrays of up to twenty four loudspeakers with vertical splay angles from 0° to 14° with a 1° resolution. It can be used in columns of purely Y12 loudspeakers or combined with Y8 and/or Y-SUB cabinets. The loudspeaker cabinet is constructed from marine plywood and has an impact and weather protected PCP (Polyurea Cabinet Protection) finish. The front of the loudspeaker cabinet is protected by a rigid metal grill backed by an acoustically transparent foam. Each side panel incorporates a handle while two additional recessed grips are provided at the rear. Three point rigging hardware is integrated into the loudspeaker enclosure.

  • DANTE / MADI Converter

    • Design: 19 "/ 1U
    • 64 Channels
    • Included: Sample rate conversion, optical and coax MADI

    Ulteriori informazioni

    Amount Of Channels 64
    AD Conversion No
    DA Conversion No
    Max. Resolution 24 bit
    Max. sampling rate 192 kHz
    S/PDIF Connecor No
    AES/EBU Connector No
    ADAT No
    Word clock Yes
    Number of analog inputs 0
    Number of Analog Outputs 0
    Headphone connection No
  • Higher channel density with maximum signal reliability at the same time: Digital 6000 is intermodulation-free and assures through its equidistant frequency grid excellent spectral efficiency and the simplest frequency configuration– even in the toughest frequency environments where other systems already fail. Error correction and audio error masking recognize and fix problems long before they even become audible. When it comes to setup and the user interface, the EM 6000 stands out for clarity, relevance and short pathways. Digital 6000 can be seamlessly integrated into existing digital or analog infrastructures. The EM 6000 receiver has a digital AES-3 output with word clock inputs and outputs, high-quality transformer-balanced analog XLR and 6.3 mm jack outputs as well as a 6.3 mm headphone output. The Dante™ version with an Audinate Brooklyn ll card additionally offers two Amphenol RJ-45 connectors for integrating the receiver into a Dante™ network, for redundant networks or daisy chain cabling. Whether we’re talking about reducing information down to the really meaningful key values or smart menus on a high-contrast OLED display, every operating element is a result of practical experience and designed for practical use. All the vital parameters are summarized in one view. Important functions can be reached directly via home screens without long navigation paths. The auto-setup enables scanning and frequency distribution to all connected devices directly via the receiver; naturally Digital 6000 can also be monitored and configured via the Wireless System Manager (WSM). The EM 6000 is compatible with UHF Sennheiser antenna systems.

    Features

    • 19’’ 2-Channel receiver, 19 inch 1RU
    • Large 244 MHz switching bandwidth
    • Legendary Long Range mode (LR) with proprietary audio codec (SeDAC) from the masterpiece Digital 9000
    • True bit diversity utilizes both receiver paths, combines their information content to provide the best possible signal
    • Equidistant frequency grid for maximum channel density and simplest setup
    • 32 superior quality RF pre-selection filters for optimal suppression of interference signals at antenna input
    • Error correction and audio error masking
    • AES-256 encryption
    • Automatic frequency setup
    • Digital and transformer balanced analog outputs XLR, 6.3 mm jack, AES-3, EM 6000 Dante with Brooklyn II Card and Amphenol RJ-45
    • Integrated antenna splitter for cascading of up to 8 systems
    • one high-quality OLED display per channel
    • Link Quality Indicator (LQI)
    • Wireless Systems Manager (WSM) compatible
    • Compatible with standard Sennheiser UHF antennas
    • Compatible with Digital 9000 transmitters in Long Range mode
  • Now, the digital SK 6212 heralds a new era. This mini bodypack complements the Digital 6000 family, benchmark for challenging digital transmission technology in modern audio productions. Developed and designed hand in hand with key customers around the globe, the all-new entirely digital SK 6212 meets the highest requirements and so much more. For performers, stylists and directors, the SK 6212 is neither heavy nor conspicuous. It is as small as a matchbox and conveniently lightweight, has no sharp edges or corners and is discreet and easy to conceal. Furthermore, engineers appreciate exchangeable batteries and antennas, as well as direct operability and a dependable transmission. The SK 6212 operates intermodulation-free and utilizes an equidistant frequency grid that enables more efficient use of the constantly shrinking available frequency spectrum. And even when things are taking a bit longer, don’t worry… the 6212’s operating time lasts unbelievable 12 hours. The SK 6212 combines high expectations with the smallest possible design. It encapsulates hundreds of stories which we have heard from professionals in the world of theatres and music venues, large or small. Developed for today's shows and equipped for the challenges of the future.

    Features

    • Compact, ultra-small design with ergonomically optimized construction (63 x 47 x 20mm)
    • Designed for 12 hours of continuous operation
    • Made with ultra-light robust metal housing weighing only 112 grams
    • Intermodulation-free transmission – permits more channels even in very narrow frequency spaces thanks to equidistant frequency grid and simple setup
    • Superb sound and higher dynamic range thanks to Sennheiser Digital Audio Codec (SeDAC) and long-range mode, also found in the Digital 9000 series
    • Resistant to moisture and sweat
    • Two detachable clips (0°/90°) for secure fit in any position
    • Exchangeable antenna and battery
    • Can be used with a variety of lavalier microphones and headsets
  • The handheld transmitter SKM 6000 is intermodulation-free, which allows operation in an equidistant frequency grid. The transmission concept thereby permits maximum spectral efficiency even in the toughest frequency ranges. In short: more channels, maximum transmission performance at all times and hence outstanding signal stability. The SKM 6000 is compatible with Sennheiser and Neumann capsule heads and hence perfectly prepared for any stage, voice and requirement (evolution wireless, 2000, Digital 9000, Neumann KK 204 and KK 205). The special magnesium housing offers the perfect balance between low weight and live-compatible robustness. The lithium-ion battery pack BA 60 ensures up to 5.5 hours of operation; there is also the option of operation with batteries using the battery set B 60. The transmitter is also compatible with the EK 6042 and the EM 9046 in Long Range mode.

    Features

    • Three frequency variations (470-558 MHz, 550-638 MHz, 630-718 MHz)
    • Sennheiser standard capsule interface, compatible with microphone heads from evolution wireless G3, 2000, Digital 9000, Neumann KK 204 and KK 205 series
    • Highly effective intermodulation protection
    • AES 256 encryption and Digital 9000 encryption
    • Compatible with EK 6042 and EM 9046 in Long Range mode
    • Li-ion battery packs with 5.5 hours run time
    • Magnesium housing
  • The Yamaha CL series digital mixers represent a new level of refinement. They offer an advanced experience for simplicity of mixing, with in addition a purity and a capacity to shape the sound that will give every sound engineer unprecedented creative freedom. The CL series embodies the main standards of live sound in their most advanced and expressive form. The "virtual racks" available on the CL series consoles allows you to combine the signal processors needed for your work in a unique and easily accessible location, much like the traditional analog outboard racks. Efficiency and intuitiveness are essential. Yamaha's acclaimed Centralogic interface is the core of a revamped user interface that offers an unprecedented level of operational efficiency in the CL series, from visual feedback to the shape and tactile feel of faders and controls. The Yamaha Centralogic user interface has already demonstrated its value as the most user-friendly among the available digital operating environments, even for those engineers who were previously only at ease on analogue consoles..

  • The acclaimed CL series raised live digital mixing console performance to an unprecedented level of refinement with evolved sound quality, operability, and functionality, while maintaining the traditional values that have made Yamaha digital mixers industry standards. Core features and performance inherited directly from the CL series, including natural sound supported by sonically superb internal processing capabilities, operation that easily adapts to the demands of just about any working environment, and built-in Dante networking that facilitates flexible system configuration, have now been condensed and concentrated into the compact QL series digital mixing consoles. QL series consoles offer all-in-one mixing, processing, and routing capability for small to medium scale live sound, corporate speech events, installations, and much more.

  • The QL series mixers offer mixing, processing and routing functions for small and medium-sized live performances, corporate events, installations and much more.

    Pure and natural sound with a powerful internal processing for a wide and creative control

    The Yamaha sound starts with a faithful reproduction of the sound source. The QL series mixers are equipped with circuits and components that have been designed and selected with the utmost care, obtaining an audio with surprising purity, both in input and output.

    Refined control for smooth operation

    The ability to respond quickly and reliably to the many and changing needs is essential for effective support for live sound. The QL series mixers offer large touch-screen displays that, combined with the "touch and turn" potentiometer, provide a significantly quick and efficient control interface.

    Expandable All-in-One support for every application

    In addition to the wide availability of analog inputs and outputs, the QL series mixers are equipped with the same Dante audio network protocol available in CL mixers, which offers extensive connectivity. Also available is an innovative "Port to Port" feature that can direct each input port to each output port so that the QL mixer can function as a remote I / O device for any other QL or CL series mixer.
  • Features:

    • 19" Rackmount 5U
    • 32 Inputs and 16 outputs
    • 4x AES / EBU Out1-8
    • Dante network
    • Internal sampling frequency 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
    • External sampling frequency: 44.1 kHz: + 4,1667%, + 0.1%, -0.1%, -4.0% (± 200ppm) / 48 kHz: + 4,1667%, + 0.1%, -0.1%, -4.0% (± 200ppm) / 88.2 kHz: + 4,1667%, + 0.1%, -0.1%, -4.0% (± 200ppm) / 96 kHz: + 4,1667%, + 0.1%, -0.1%, -4.0%
    • Weight: 12.4 kg
  • Audio rental d&b audiotechnik Big Kit composed of: N.20 Q1 d & b audiotechnik N.4 Q7 d & b audiotechnik N.12 QSub d & b audiotechnik N.1 Yamaha M7CL mixer. Design and configuration assistance
  • The 2 RU four channel D20 amplifier is ideally suited to mobile and installation applications which require low to medium Sound Pressure Level (SPL) capabilities. The D20 features the same Digital Signal Processing (DSP) platform as the latest generation of d&b amplifiers, containing configurations for all d&b loudspeakers except the J-Series and the M2 monitor, plus a linear mode. The signal delay capability enables user definable settings of up to 10 s (= 3440 m/11286 ft), which can be applied independently to each channel. The same applies to the two 16-band equalizers, providing optional parametric, asymmetric, shelving or notch filtering. The D20 incorporates a colour TFT touchscreen, offering quick access to the menu structure, while the rotary encoder can be used for fine adjustment. The front panel and the integrated touchscreen are tilted up for easy operation when the amplifier is below eye level. The equal ratio of signal input to amplifier output channels increases application flexibility particularly for monitor, frontfill or effect channel use. The LoadMatch function integrated within the D20 amplifier electrically compensates for the properties of loudspeaker cable used. The D20 incorporates Class D amplifiers utilizing a power supply with active Power Factor Correction (PFC) suitable for mains voltages 100 V - 240 V, 50 - 60 Hz and maintains a stable output when used with weak or unstable mains supplies. An NL8 provides all outputs on a single connector for loudspeaker multicores. Dual channel mode is driven through four individual NL4 connectors, while Mix TOP/SUB and 2-Way Active mode output configurations for applicable d&b loudspeakers are available via two central NL4 connectors. etherCON and RJ 45 connectors enable access to the d&b Remote network through OCA/AES70 via Ethernet and through CAN-Bus respectively.

  • The 2 RU four channel D80 amplifier is a high power density amplifier, ideally suited for use in both mobile and installation environments. It contains configurations for all d&b loudspeakers and a linear mode. The signal delay capability enables user definable settings of up to 10 s (= 3440 m/11286 ft) to be applied independently to each channel. The same applies to the two 16-band equalizers, providing optional parametric, asymmetric, shelving or notch filtering. The D80 incorporates a colour TFT touchscreen, offering quick access to the menu structure, while the rotary encoder can be used for fine adjustment. The front panel and the integrated touchscreen of the D80 amplifier is tilted up for ease of operation when the amplifier is below eye level. The equal ratio of signal input to amplifier output channels increases the application flexibility particularly for monitor, frontfill or effect channel use. The LoadMatch function integrated within the D80 amplifier enables the electrical compensation of loudspeaker cable properties, without the need for an extra conductor. This results in an increased accuracy of audio reproduction over a bandwidth of up to 20 kHz, preserving the tonal balance when cable lengths of up to 70 m (230 ft) are used. The D80 incorporates Class D amplifiers utilizing a power supply with active Power Factor Correction (PFC) suitable for mains voltages 100 V/120 V/200 V/230 V, 50 - 60 Hz and maintains a stable output when used with weak or unstable mains supplies. An NL8 provides all outputs on a single connector, while individual outputs are optionally NL4 or EP5 connectors. RJ 45 and etherCON connectors enable access to the d&b Remote network via CAN-Bus and OCA/AES70 via Ethernet respectively.

  • The T10 is a passive 2-way loudspeaker housing two 6.5" drivers positioned in a dipolar arrangement and a 1.4" HF compression driver and a passive crossover network. The T10 can be used both as a line array and as a high directivity point source loudspeaker. The HF driver is fitted to a unique waveguide horn producing vertical line source directivity with a 90° horizontal pattern that is maintained down to approximately 600 Hz. An acoustic lens placed in front of the horn widens horizontal dispersion to 105°, rotation of the horn by 90° relative to this produces an accurate point source dispersion, transforming a vertically oriented T10 into a stand-alone full range loudspeaker with 90° horizontal and 35° vertical directivity pattern. The T10 cabinet is constructed from polyurethane integral hard foam, incorporates integrated line array rigging hardware and has an impact resistant finish. The front of the loudspeaker cabinet is protected by a rigid metal grill backed by an acoustically transparent foam, and two EP5 or NL4 connectors wired in parallel are mounted on the rear panel.

Title

Go to Top